‘Make Space: A Minimalist’s Guide to the Good and the Extraordinary ‘ (breve descrizione del libro di Regina Wong)
(This post is in English and Italian)
We can read about Regina Wong on Amazon’s website:
“Regina Wong is passionate about minimalism and simple living. Regina runs her own inspired ventures, including Live Well With Less (LiveWellWithLess.com), which focuses on helping others live happier and fuller lives through minimalism and simplicity.”
Possiamo leggere di Regina Wong sul sito di Amazon:
“Regina Wong è appassionata di minimalismo e di vita semplice. Regina gestisce le sue iniziative ispirate, tra cui Live Well With Less (LiveWellWithLess.com), che si concentra sull’aiutare gli altri a vivere una vita più felice e piena attraverso il minimalismo e la semplicità”.
In this post I will present (quote) part of the book’s summary, which is found in chapter eight. Regina Wong writes (the translation from Polish version of the book is mine):
“For many of us, excess does not bring happiness or fulfilment. So perhaps minimalism and limiting ourselves is a recipe for happiness.
Being a minimalist is an act of joy and is not about refusing yourself everything. Minimalism is personal and unquantifiable – a subtle balance between less and more. It is a path, not a goal.
Minimalism focuses on what brings happiness, value and meaning. It is about what is really important to us and what we cannot live without – the essentials.”
In questo post presenterò (citando) una parte del riassunto del libro, che si trova nel capitolo otto. Regina Wong scrive:
“Per molti di noi, l’eccesso non porta felicità o appagamento. Quindi forse il minimalismo e la limitazione di noi stessi sono una ricetta per la felicità.
Essere minimalisti è un atto di gioia e non significa negarsi tutto. Il minimalismo è personale e non quantificabile: un sottile equilibrio tra meno e più. È un percorso, non una meta.
Il minimalismo si concentra su ciò che porta felicità, valore e significato. Si tratta di ciò che è veramente importante per noi e di ciò di cui non possiamo fare a meno: l’essenziale.“
I have read the whole book and would recommend it to anyone who feels overwhelmed by things, by stress, by the excess of everything that actually limits us, causes us to carry too much ‘life weight’.
Ho letto tutto il libro. Lo consiglio a tutti coloro che si sentono sopraffatti dalle cose, dallo stress, dall’eccesso di tutto ciò che in realtà ci limita, ci fa portare un “peso vitale” eccessivo.
Dariusz Łukasik (daretolive72)